1396-06-22 04:21
1301
0
43967
به بهانه نشست خبری دانشگاه گلستان ؛

"شو خبری" دانشگاه گلستان با چاشنی کارت هدیه برای فرار از واقعیتها

این روزها که زمزمه تغییر روسای دانشگاهها در آستانه شروع فعالیت دولت دوازدهم به گوش می رسد برخی از این افراد دست و دل باز شده اند و با برگزاری شو خبری ( نشست خبری) سعی می کنند خود را گرداب تغییر نجات دهند .

به گزارش گلستان ما ؛ این روزها که زمزمه های تغییر برخی مدیران و روسای دانشگاهها بعد از چهار سال و در آستانه شروع فعالیت دولت دوازدهم به گوش می رسد برخی از این افراد دست و دل باز شده اند و با برگزاری شو خبری ( نشست خبری) سعی می کنند خود را گرداب تغییر نجات دهند .

چاشنی این نشستها کارت هدیه و وعده هایی است که از گذرگاه رسانه اندک مجالی دیگر برای کرسی خود طلب می کنند .

روز گذشته ( 21 شهریور) نیز نشست خبری رئیس دانشگاه گلستان برگزار شد در حالیکه در آغاز هفته دولت این دانشگاه نشست خبری برگزار کرده بود و پیش بینی می شد بعد از درج مطلب انتقاد امیز با عنوان  "زمزمه های تغییر در ریاست دانشگاه گلستان / اسامی گزینه های احتمالی ریاست دانشگاه"فرهاد یغمایی رئیس این دانشگاه اقدام به برگزاری نشست خبری بکند و به شبهات ایجاد شده پاسخ بگوید.

اما یغمایی در این شو خبری نه تنها به شبهات ایجاد شده پاسخ نگفت بلکه وارد مباحث جدی تری شد که می طلبد به آنها نیز پاسخ بگوید.

1 -  دکتر یغمایی گفتند که دانشگاه را "سیاسی" نکرده و کیفیت را مد نظر خود قرار داده در حالیکه همگان می دانند برپایی نمایشگاه "همراه شو عزیز" و دعوت از شاگرد یکی از سران فتنه به دانشگاه و درج تصاویر برخی حامیان جدی "فتنه 88" دقیقا در راستای سیاسی کاری بوده است .

یکی دیگر از مصادیق سیاسی کاری در دانشگاه گلستان مقاومت در برابر جذب "نخبه گرگانی" و برادر سردار شهید ( ع – ب ) است که الان بعد از ماهها بازگشت به کشور به دلیل سیاسی کاری فرصت حضور در ارکان علمی دانشگاه گلستان را نمی یابد .

np13682

2 - یغمایی اشاره داشت که یک میلیارد تومان از فروش فناوری کسب کرده اما مستندات آن را اعلام نکرد. وی بگوید که چند تا شرکت "دانش بنیان" دارد و از چند دانشجوی نخبه حمایت کرده است ، اعلام کند این یک میلیارد تومان حاصل فروش "کدام فناوری" و ذیل کدام شرکت دانش بنیان بوده است ؟

3 – چرا یغمایی در این شو خبری اشاره ای به سهل انگاری در "خرید ساختمان قدیمی جهاد کشاورزی استان گلستان" در جاده شصت کلاته نکرد تا دانشجویان مجبور نباشند برای تحصیل به جاده سرخنکلاته بروند ؟

چرا باید دانشکده های دانشگاه گلستان آنقدر پراکنده باشند که یکی در بلوار الغدیر ، یکی در جاده سرخنکلاته و یکی در علی آباد و ... ، واقعا این وضع برای دانشجویان و ایجاد هزینه برای بخش حمل و نقل خسته کننده نیست ؟ چرا بعد از چند سال نتوانسته اید انتزاعی هر چند کوچک با دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان ایجاد کنید که حداقل دانشجویان مجبور نباشند دچار این پراکندگی و صرف هزینه شوند ؟

4 – آیا استفاده از دانشجویان جدیدالورود در ساختمان جدید التاسیس سرخنکلاته به این دلیل نیست که "دانشجویان قدیمی" گفته اند به دلیل دوری به این مکان نمی روند و لذا دانشگاه تصمیم گرفت دانشجویان جدید الورود را با شرایط جدید تطبیق دهد .

5 – شما اگر سیاسی نیستید چرا مدیر روابط عمومی شما جزو "شورای عالی اصلاح طلبان" است و در جلسات آنها برای تغییر استاندار گلستان شرکت می کند؟

photo 2017 09 12 23 32 40

6 – اگر سیاسی نیستید چرا به یک "سایت محلی بدون مجوز" در بخش کمالان و "شدیدا سیاسی" وابسته شده اید که حتی به خود زحمت نداد خبر نشست خبری تان را در سایتش بنویسد و ترجیح داد خبر خبرگزاری مهر را کپی کند .

np13677

7 – رئیس دانشگاه گلستان توضیح بدهد چه دلیلی دارد که شهری در "فاصله 30 کیلومتری مرکز استان" بخواهد یکی از دانشکده های دانشگاه گلستان را به آنجا ببرد در حالیکه خود اساتید و دانشجویان هم از این کار ناراضی هستند و ترجیح می دهند در مرکز استان باشند تا علی آباد کتول .

آیا بردن یکی از دانشکده ها به علی آبادکتول صرفا با فشار "نماینده علی آبادکتول" نبوده است ؟ بهتر نبود گنبد کاووس به دلیل دوری مسافت و جمعیت بیشتر برای این کار انتخاب می شد ؟

به هر حال بحث در این باره زیاد است و بزودی گزارشات مستندی در این باره منتشر می شود ، امیدواریم مدیریت ارشد استان گلستان هر چه زودتر فکری به حال دانشگاه جامع گلستان که با هزار امید و آرزو راه اندازی شد ، بکند .

انتهای پیام /

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.